V poslední době se stále více filmových tvůrců při výběru svého filmu obrací do světa elektronických her. Bohužel však většina těchto titulů nekončí příliš dobře a my se dnes pokusíme přijít na to, v čem tento problém vězí.
Hlavní je dobrá volba
Ať už se rozhodnete natočit jakýkoliv film, nejdůležitější bude vždy výběr námětu. Filmaři velmi často naráží na problém, jaký námět pro svůj film vlastně zvolit a do jakého žánru jej zařadit. Mnoho z nich poslední dobou čerpá z herních námětů, kde však často narážejí. Problém je v tom, že často sahají po velmi známém herním titulu, který však ve filmové verzi absolutně nefunguje. Je proto nutné vybrat námět, který nabízí originální koncept. Sem patří tituly jako Mass Efect, the Elder Scrolls či již zfilmovaný Warcraft.
Minulost ukázala, že série jako DOOM, Need for Speed či Super Mario Brother ukázaly, že některé slavné herní tituly ve světě filmu zkrátka nemají šanci. Je to tím, že tyto tituly jsou natolik jednolité, že pokud do nich někdo bude chtít implementovat nový děj, nejspíše se bude velmi trápit.
Při výběru je též nutné dobře volit herecké obsazení. Tvůrci, kteří vytvářeli Wing Commander. do hlavních rolí obsadili herce ze Scooby Doo, což působilo přinejmenším podivně. Příklad dobrého hereckého obsazení pak může být Angelina Jolie ve filmu Tomb Raider. Ovšem nejvíce záleží na režisérovi. Například takový Uwe Boll je mistr v ničení dobrého základu, což se projevilo ve filmech Far Cry, BloodRayne i Postal.
Ovšem největší kámen úrazu tkví v samotném základu natáčení filmů podle her. Mnoho diváků si totiž neuvědomuje, že titul již není hrou, ale filmem a proto je na něj nutno nahlížet odlišně. Film se prostě jako film bude chovat a bude tak i vypadat. Například při natáčení Gears of War prohlásil režisér Rod Ferguson, že pokud by měl film dodržovat některé prvky ze hry, výsledek by byl katastrofální.
A právě to dokonale vystihuje celý problém. Pokud tedy rádi hrajete hry a rádi sleduje filmy, oddělte tyto dva světy od sebe a užívejte si je separovaně.