Dan Brown se proslavil svými mysteriózními romány, ve kterých vystupuje postava Roberta Langdona, speciality na znamení, antropologa a religionisty. Snímek inferno je již třetím filmem natočeným na motivy románu tohoto autora a my se mu dnes podíváme pořádně na zoubek.

Zápletka je zde opět klasická ústředním motivem je život některého z géniu minulosti, tentokráte básníka Danta Alighieriho, který je znám především pro svou koncepci samotného pekla a jeho několika gradů.

Právě popis pekelné sluje úzce souvisí s novým případem, který musí Langdon vyřešit. Se ztrátou paměti se ocitá na italské klinice ve Florencii, kde se pomalu začne rozvíjet příběh plný napětí a mysteriózních záhad. Langdon musí dobře sledovat stopy, které mu byly zanechány, aby se dopátral kousků skládačky, které mu z paměti vypadli, a které mohou představovat rozdíl mezi životem a smrtí mnoha nevinných osob na této planetě.

Langdona se již tradičně opět ujal Tom Hanks, který již má tohoto chlapíka nastudovaného, a proto ví jak na něj, z hereckého hlediska tedy vše skvěle. Září zde i Omar Sy, kterého bezbožně milujeme. Probléme však je ten, že sebelepší herec podává nijaký výkon, nemá-li stavět na dobrém příběhu a to bohužel platí i pro tento film. Nevyhneme se zde komparaci se skvělou Šifrou mistra Leonarda, která měla velmi hutný a dynamický děj a skvělou zápletu. Inferno je bohužel jiné.

Výpadek paměti je velmi otřepaný způsob jak diváku zatajit mnoho zřejmých věcí a i hrátky s historickými postavami a událostmi, na které je Brown takový machr se ve filmu staly pouze jakýmsi doplňkem. Navíc pravidlo nikdy nikomu nevěř, se stalo koloritem, který musí každý očekávat. Potěší tedy snad jen krásné prostředí renesanční Itálie, kde byl film natáčen. Je to škoda, protože předloha k filmu je skvělá. Za nás 6/10. Bohužel.

About The Author

Related Posts